Naam:
Foto’s:
484
Video’s:

Over mij

Momenteel ben ik 2e-jaars Master student Mechanical Engineering aan de Technische Universiteit Eindhoven. Voorafgaand aan de Master heb ik de Bachelor Werktuigbouwkunde afgerond. Tijdens de master ben ik mij aan het specialiseren in de Control Systems Technology groep onder leiding van prof.dr.ir Maarten Steinbuch. De CST-groep doet onderzoek op het gebied van systeem- en regeltechniek en ontwerpen van mechanische constructies.

Over mijn reis

Eén van de onderdelen tijdens mijn master is het doen van een stage voor ongeveer 3 maanden. Dit kan zowel in Nederland als in het buitenland. Ik heb ervoor gekozen om dit in het buitenland te doen en wel in Brisbane, Australië. Mijn international stage vindt plaats op de University of Queensland in Brisbane. Hier ga ik 3 maanden meewerken aan een onderzoeksproject aan de School of Mechanical and Mining Engineering (http://www.mechmining.uq.edu.au). Samen met een team van studenten en professors optimaliseren we het proces in de mijnbouw. Dit zal ik in mijn blogs verder toelichten.

Na 3 maanden stage blijft er ook nog een maand over om verder dan alleen de omgeving van Brisbane te ontdekken. Hierin probeer ik zoveel mogelijk van de oostkust van Australië te zien. Cairns en Sydney staan beide op het verlanglijstje. Ook vier ik oud en nieuw in Australië. Meer details over de reis zullen later worden toegevoegd.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: