Time flies

29 november 2015 - Brisbane, Australië

De tijd vliegt! Wat gaat het allemaal toch snel. Vorig weekend zijn we nog met zijn 4en naar Cairns gegaan en nu zit ik inmiddels alweer de laatste dagen van mijn stage af te tellen. Nog 5 dagen stage te gaan en dan begint mijn roadtrip samen met Rick langs de oostkust van Australië.

Maar eerst terug naar vorig weekend. Op vrijdagmiddag zijn Evi, pa en ma naar Cairns gevlogen om daar Kees en Rian Ruissen op te zoeken. Nadat ik klaar was met mijn stage op vrijdag, zijn Aristo en ik, later op de avond, ook naar Cairns gevlogen. Onze vlucht had wat vertraging, dus uiteindelijk waren we rond middernacht aangekomen. De volgende ochtend moesten we er alweer vroeg uit, want we zijn een dagje het binnenland ingetrokken om de Australische outback te zien. Met twee auto’s trokken we de Tablelands in. Daar waar we eerst nog over verharde wegen het binnenland in reden, moest er uiteindelijk worden over gegaan op de gravel wegen. Onderweg zijn we nog gestopt bij een lokale pub voor een verfrissend drankje, wat overigens geen overbodige luxe was met deze warmte. Ook hebben we een kijkje genomen bij een oud treinstationnetje. De contrasten met Nederland zijn enorm! Het is alsof je weer even tientallen jaren terug in de tijd gaat.
In de outback kwamen we enkele kuddes wilde paarden en koeien tegen. Verder kenmerkt het landschap zich met de enorme termietenheuvels die overal te zien zijn. Nadat we een eindje hadden gereden, was het tijd voor de lunch. Kees had, op zijn Australisch gezegd, zijn ‘barbie’ (barbecue) bij, zodat we tussen de middag broodjes met worst konden eten. Picknicken in de outback is toch weer eens iets anders. Vervolgens zijn we verder gereden door de outback. We hebben uiteraard nog kangoeroes gezien. Verder zijn we gestopt bij de Cathedral  Fig Tree. Dit is een 500 jaar oude boom die ‘gewurgd’ is door een andere plant. Dit zorgt uiteindelijk voor de gigantische wortelpartij die te zien is.
Uiteindelijk hebben we ’s avonds met zijn allen onder de veranda bij Kees en Rian gebarbecued. Wederom een geslaagde dag in de schitterende natuur van North Queensland.

CairnsCairnsCairnsLokale pubLokale pubOutbackOutbackTrein in de outbackTreinstation in de outbackKudde wilde paardenOutbackGravel roadOutbackTermietenheuvelBarbequen in de outbackBarbequen in de outbackGravel roadCathedral Fig TreeCathedral Fig TreeTablelandsTablelandsKangoeroe

Op de zondag zijn pa en ma naar het Daintree rainforest gegaan. Omdat ik daar de vorige keer al ben geweest en Evi graag wou snorkelen op het Reef, hadden we besloten dat wij zondags naar het Great Barrier Reef gingen. ’s Ochtends moesten we ons al vroeg melden bij de boot. De boottocht duurde anderhalf uur voordat we bij het Reef waren aangekomen. Doordat de oceaan nogal ruw was, was 90% van de passagiers ziek geworden, wat volgens de bemanning aan boord vrij normaal was.
Ondanks dat Evi en Charity wat zeeziek waren geworden, was het zeker de moeite waard om naar het Reef te gaan.  Eenmaal aangekomen bij het vlot, dat midden op het Great Barrier Reef drijft, konden we de hele middag snorkelen. Het is echt prachtig om hier te snorkelen! Aristo had zijn GoPro bij, dus kan ik jullie wat indrukken van het Reef laten zien. Nergens op de wereld zijn de koraalriffen zo mooi als het Great Barrier Reef. Daarnaast zijn ook de vissen die er zwemmen prachtig. Het is net alsof je in een aquarium zwemt.
Nadat we ’s avonds nog bij Kees en Rian hebben gegeten, was het kort daarna alweer tijd om naar het vliegveld te gaan. Voor een binnenlandse vlucht moet je normaal gesproken ongeveer 45 minuten voor vertrek aanwezig zijn. Echter vertrok de vlucht een kwartier eerder dan gepland, dus was het nog even haasten. Nadat we snel afscheid hadden genomen, was het weer tijd om te gaan. Ook via deze weg willen we Kees en Rian enorm bedanken voor hun gastvrijheid! We hebben weer een super weekend gehad!

Great Barrier ReefKoraalGreat Barrier ReefGreat Barrier ReefKoraal van het Great Barrier ReefKoraal van het Great Barrier ReefKoraal van het Great Barrier ReefGreat Barrier ReefKoraal van het Great Barrier ReefKoraal van het Great Barrier ReefEvi snorkelen bij het Great Barrier ReefSnorkelen bij het Great Barrier Reef

Op dinsdag was het helaas ook alweer tijd om afscheid van Evi, pa en ma te nemen. Hun vakantie zit erop, waardoor ik weer terug naar Sunnybank vertrek. Daar slaap ik nog anderhalve week bij Aristo in huis. Het was echt geweldig om 2,5 week met hun in Australië door te brengen! Ik heb er enorm van genoten!!
Mijn stage begint ook al op zijn eind te lopen. Ik ben druk bezig met het afronden van mijn project. De simulatie met de dozer is al ver gevorderd. In de onderstaande afbeelding is het terrein te zien aan het begin en aan het eind van de simulaties. De andere afbeelding laat alle gegenereerde trajectories zien en bijbehorende terrein deformaties. Ik ben uiteindelijk erg tevreden met het resultaat van de simulaties, omdat de terrein deformaties vrij nauwkeurig overeen komen met de werkelijkheid.

Nog even zwaaien naar Evi, pa en maSunnybankBegin en eind terrein profielTerrein deformaties met trajectories

Afgelopen weekend heb ik mij vooral bezig gehouden met de voorbereidingen voor onze roadtrip. De vluchten zijn geboekt en alle bezienswaardigheden en mogelijke activiteiten staan op papier. De planning ziet er als volgt uit. Op vrijdagavond 4 december landt Rick in Brisbane. Vervolgens zullen we op 6 december naar Cairns vliegen. Daarna rijden we tot en met 31 december langs de oostkust, oftewel van Cairns, via Brisbane, naar de eindbestemming Sydney. In Sydney zullen we oud en nieuw gaan vieren, waarna we op 2 januari weer terug naar Brisbane vliegen. Uiteindelijk eindigt mijn avontuur op 4 januari in Brisbane. Vanaf  Brisbane vliegen we samen terug naar Nederland.
Maarrrr zover is het gelukkig nog niet. Ik ga nu eerst mijn stage afronden en vervolgens genieten van mijn welverdiende vakantie!

Tot snel,
See ya

1. De-Elsjes Vinkel:
    Wat een avontuur!! Groetjes de Elsjes-Vinkel
  2. Oma:
    29 november 2015
    Nu we dit allemaal weer zien is het wel te begrijpen dat je het zo naar je zin hebt wat prachtig weer om het te zien maar dat snorkelen moet je wel durven een hele belevenis Vrijdag was het gezellig bij Evi thuis .Gr en nog lekker genieten Xx
  3. Liza Moerkens:
    29 november 2015
    Leuk verslag weer geweldig om dat samen met Evi en je ouders te ondernemen,geniet van de trip samen met Rick,groetjes
  4. Gonda:
    30 november 2015
    Hai Nick ,bedankt voor je mooie verhalen en de foto',heb ze met plezier bekeken en gelezen.Ik wens je een goede afronding van je stage en zo ik begrijp ga je nog weer een mooie tijd tegemoet samen met
    Rick,ook heel bijzonder! En je loopt ook lekker die nare natte herfst hier mis.Geniet van alles wat jullie nog gaan beleven en wens jullie al vast een voorspoedige reis met de Camper ! Groetjes T.Gon.