De eerste stappen in Brisbane

4 september 2015 - Brisbane Airport, Australië

Hi mate!

Dit is mijn eerste reisblog vanuit Brisbane. Op dinsdag 1 september ben ik vanuit Ossendrecht vertrokken. Samen met Evi, pa en ma zijn we om 6 uur 's ochtends naar Schiphol vertrokken. Na het inchecken hebben we (Evi, pa, ma en de moeder van Evi) nog even snel wat gedronken voordat ik echt zou vertrekken.

Afscheid

Na wat vertraging was ik om 12:00 uur vertrokken. De eerste vlucht naar Singapore duurde ongeveer 12 uur. Deze vlucht was me goed bevallen. De maaltijden waren lekker, er was genoeg te zien via het entertainment system en daarnaast heb ik  genoten van alle brieven/berichten/foto's die ik van vrienden en familie heb gekregen. Na de eerste warme maaltijd dimde het licht zodat ik ook nog wat uurtjes kon slapen. Al viel dat niet echt mee. Ik heb maximal maar 2 uur geslapen denk ik.

Op SchipholGenoeg beenruimteVliegtuigVliegtuig

Ook de tijd op Singapore Airport was zo voorbij. Samen met Robert, de man die naast me zat in het vliegtuig en ook onderweg was naar Brisbane, heb ik wat gedronken en de luchthaven bekeken. Een uur voordat ik vertrok vanuit Singapore zijn we naar de gate gegaan. De security-check verliep allemaal een stuk rommeliger dan op Schiphol. Ik dacht nog even van mijn laptop-tas bestolen te zijn, omdat deze niet met mijn andere spullen door de scanner ging, maar gelukkig kwam een medewerker even later mijn tas brengen.

SingaporeSingaporeSingapore

De tweede vlucht (8 uur) beviel me een stuk minder. Het eten was minder en ook de vermoeidheid begon zijn tol te eisen. Maargoed, na 24 uur reizen was ik eindelijk in Brisbane. Na de douanecontrole en de bagageafhandeling was mijn reis voltooid.

Brisbane cityIk ben er!

Op de luchthaven van Brisbane stond Aristo mij op te wachten. Aristo is een vriend van de basisschool en woonde vroeger ook in Ossendrecht. Hij is ongeveer 10 jaar geleden naar Australië verhuisd met zijn ouders en studeert en woont momenteel in Brisbane. Hij heeft ervoor gezorgd dat ik bij hem in zijn studentenhuis kan slapen voor de komende maanden.

Met AristoKamerKamer

De jetlag was al meteen voelbaar. 's Ochtends werd ik al om 04:00 uur wakker. Daarna heb ik nog tot 14:00 uur geslapen. De rest van de dag zijn we naar de Ikea geweest voor wat extra spullen en hebben we boodschappen gedaan. 's Avonds heb ik mijn huisgenoten beter leren kennen. We hebben in de stad wat gegeten met z'n 5en.

Huisgenoten

Vandaag ben ik naar de campus geweest om daar de boel te verkennen. De eerste indruk van de campus was erg goed! Het is een groen en heuvelachtig terrein met heel veel verschillende faculteiten. Daarnaast ben ik ook twee andere jongens van de TU Eindhoven op gaan zoeken op de campus. Zij werken mee aan hetzelfde project en zijn deze week al gestart.

University of Queenslandcampuscampus

Tot zover de eerste reisblog vanuit Brisbane. Komend weekend ga ik de stad verder verkennen en uitrusten, zodat ik maandag fris en fruitig aan mijn stage kan beginnen.

See ya!

1. Karlijn:
    4 september 2015
    Fijn te lezen dat t goed gaat daar! Heel veel plezier vant weekend! En succes met t begin van je stage.
  2. Linda de jonge:
    4 september 2015
    Het is inderdaad een behoorlijke reis. Fijn dat er wat bekende zijn. Rust uit geniet van je weekend en veel succes met je stage. Groetjes
  3. Lenie van Overveld/van der Poel:
    4 september 2015
    Rust even lekker uit en voor volgende week succes
  4. Oma:
    4 september 2015
    Hy Nick erg fijn dat je eerste indruk goed is Aristo heeft geweldig
    goed zijn best voor je gedaan onze complimenten leuke foto;s
    gezellig met je kamergenoten
    gr.XX
  5. Monique Buijsen:
    Hi mate,

Veel plezier dit weekend en succes met je stage, maar dat zal vast goed komen!
    Gr van ons
  6. Adrie van Overveld:
    4 september 2015
    He Nick fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen.
    Heel veel succes met je stage.
    Groetjes Adrie.
  7. Marina:
    4 september 2015
    Hey jongen, super fijn dat je zo goed bent opgevangen. Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien! Geniet van je weekend! Dikke kus, ma
  8. Angela Musters:
    4 september 2015
    Leuk dat je bij Aristo zit!! Geniet van je tijd daar en doe Aristo de groetjes!
  9. Kees:
    5 september 2015
    Wat een lange reis. Lekker rusten en maandag er flink tegenaan. Succes!
  10. Liza Moerkens:
    5 september 2015
    Hoi leuk om je zo te kunnen volgen,veel succes maandag met je studie.
  11. Je favoriete tante:
    6 september 2015
    Je ligt nu lekker te slapen! Veel succes morgen met je eerste stagedag! X
  12. Bart Jansen:
    8 september 2015
    Hey Nick, hoop dat je ondertussen bent bekomen van je jetlag en ondertussen al een beter slaapritme hebt gevonden.
    Succes daar en doe je best de eerste week tijdens je stage.